روی خط عشق

تقدیم به همه ی خوبانی که حقیقت رابرگزیدند

روی خط عشق

تقدیم به همه ی خوبانی که حقیقت رابرگزیدند

مادر در تمام فرهنگ‌ها، مقدس و محترم است.در فیلم‌های هالیوودی که تحت تأثیر تفکر یهودی _صهیونیستی ساخته می‌شوند،با نظر به کتاب فرهنگ سنتی یهود،نقش ویژه ای به مادر داده می‌شود.این نگرش، سبب تحکیم حضور مادری فداکار و حکیم در این آثار می‌شود که از دو جهت در متون یهودی قابل بررسی است:

۱.مادر، یادآور سرزمین مادری است که زادگاه نیکان یهودیان،«ارض موعود» است،(اگر بپذیریم یهودیان موجود از همان اجداد هستند،زیرا برخی پژوهشگران شک دارند که یهودیان امروزی از نژاد اسباط دوازده گانه هستند) و چون زادگاه اولیهٔ جنین دوران کودکی افراد، مادر است. پس مادر، نماد یادآوری مکان اولیهٔ شکل گیری قبیله های بنی اسرائیل است که یا در «مصر» بوده یا در «فلسطین» از نیل تا فرات. از همین رو یهودیان، اسرائیل را مادر قوم خود می‌دانند و معرفی می‌کنند.
 
۲.هر داوزده سبط و نوهٔ حضرت یعقوب (ع) که بنی اسرائیل نامیده می‌شوند، از چهار مادر و یک پدر به وجود آمدند: راحیل و لیه دختران لابان و دو کنیز این بانو.

اما وقتی که در سینمای ژاپن عناصری چون سرزمین موعود،قوم برگزیده،آوارگی و سپس رسیدن به دامان مادر،فرهنگ یونانی و رومی و ..که مضامینی کاملا غربی _صهیونیستی هستند، در کنار هم و با ترکیب خاصی تکرار می‌شوند،باید مطمئن شد که این آثار به صورت سفارشی ساخته شده‌اند.
 
«ژاپن» پس از بمباران اتمی «ناکازاکی» و «هیروشیما»، در جنگ دوم جهانی تسلیم آمریکا شد و سپس آمریکایی‌های سرمایه دار که به طور سنتی،صهیونیست‌های آمریکا تعداد زیادی از آن‌ها را تشکیل می‌دادند،در ژاپن سرمایه گذاری‌های گسترده ای کردند تا ژاپن را تبدیل به دژ سیاسی _ اقتصادی آمریکا در منطقهٔ آسیای شرقی و جنوب شرقی کنند و این اتفاق افتاد،به گونه ای که هم اکنون حدود هفتاد درصد ثروت ژاپن،آمریکایی_صهیونیستی است و حتی امنیت ژاپن را هنوز هم بعد از گذشت شصت سال از جنگ جهانی دوم و تسلیم کامل ژاپن به آمریکا ، ارتش آمریکا تأمین می‌کند و پایگاه های نظامی در این کشور دارد و به این ترتیب توانسته است مهم‌ترین رقیب خود در منطقه، یعنی چین را تحت کنترل داشته باشد و از جهتی بازار پر تراکم جنوب شرق آسیا را برای خود تضمین کند. نفوذ فکری صهیونیست‌ها در ژاپن و صنعت سینمایی‌اش،تنها به این سخن بسنده می‌کنیم که داستان‌های غربی با تولید انبوه ژاپنی ولی گسترش اندیشه غربی در شرکت‌های سینمایی ژاپنی مستقر در ژاپن یا هالیوود ساخته و با کمک شرکت‌های بزرگ آمریکایی_هالیوودی،جهانی شدند.

به تحلیل یکی ازاین برنامه های یهودی_صهیونیستی توجه فرمایید:

انیمیشن هاچ زنبورعسل
نام انیمیشن:هاچ زنبور عسل              زمان تولید:1970
مکان ها : جنگل و دشت                  شخصیت ها : هاچ ، ملکه مادر ،امی
نمادها :زنبور عسل،موی بور،مادر (نماد سرزمین)،دختر(نماد تمدن)
سناریو:روزی زنبور های وحشی به کندوی زنبور های عسل حمله می کنند و ملکه را باخود می برند.ملکه جانشین خود را فراری می دهد.هاچ که جانشین مادرش بود،مجبور شد عمر خود را به تنهایی سپری کند.او در جستجوی مادرش با اتفاقات و مشکلات زیادی روبرو میشود،اما با شجاعت به راه خود ادامه می دهدوهدفش برایش خیلی مهم است.هدف او رسیدن به مادرش بود .هنگام جدایی او از مادرش ، مادرش به او گفت :ما هم را دوباره خواهیم دید ایمان داشته باش.  با وجود اینکه همه به هاچ می گفتند که تو نمیتوانی با دشمنهایی مثل زنبورهای وحشی مبارزه کنی ولی او به خاطر رسیدن به مادرش باتمام وجود مقاومت می کرد ودست از تلاش بر نمی داشت و از شکست نا امید نمی شد.هاچ با دختری با موهای بوربه نام امی آشنا شد.امی دختر تنهایی بود، او گوشه ای می نشست و سازدهنی میزد. هاج با امی دوست شدو امی با هاچ قرار گذاشت و به او قول داد که به کمک همدیگر مادر هاچ را پیدا کنند.  سرانجام هاچ توانست به کمک امی و دیگر موجودات جنگل مادرش را از چنگال دشمن(زنبورهای وحشی) نجات دهد.
تحلیل انیمیشن هاچ:این انیمیشن به کودکان یهودی می فهماند که باید همواره به دنبال مادر(سرزمین موعود)خود باشندو دیگران همچون موجودات مخوف این انیمیشن همواره در این راه سد راه او هستند و البته در این راه می توان روی کمک  برخی دوستان مو بور حساب کند.البته هاچ در این داستان توانست زنبور های وحشی را شکست دهدو آنها را ازخانشان بیرون کند.سرزمینی که هاچ از دست زبور های عسل گرفت را می توان به سرزمین فلسطین اشغالی نسبت داد(مادر در فرهنگ یهود نماد سرزمین است).این انیمیشن هر چند با هدف بیشترین تاثیر بر کودکان یهودی جهان ساخته شده اما به دیگر کودکان جهان نیز این حس را القا می کند که تصاحب دیگر سرزمین ها با عنوان بر گشتن به سرزمین مادری حق مسلم قوم یهود است.نتیجه انیمیشن :یهودیان می توانند با تلاش به سرزمین فلسطین دستیابند و مردم ساکن آن را بیرون نمایند.    

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۷
گل نرگس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی